Ce se întâmplă dacă mănânci banane necoapte

356

Bananele sunt o alegere sănătoasă când vine vorba de fructe. Cu toate acestea, bananele verzi au chiar mai multe beneficii decât cele coapte, spun specialiștii.

De ajutor în dietă

În componența bananelor verzi se găsește amidon rezistent, ce are numeroase beneficii pentru sănătate. Aceasta poate ajuta chiar și în pierderea în greutate. Alimentele care conțin acest tip de amidon au fibre, care cresc sațietatea. În felul acesta, se consumă mult mai puține calorii.

Potrivit unui studiu recent, amidonul rezistent din bananele necoapte crește rata de ardere a grăsimilor prin prevenirea organismului de la utilizarea glucidelor drept combustibil. În cazul în care organismul nu este capabil să ardă carbohidrați, aceștia se depun, formând depozite de grăsime. Pentru  diabeticii de tip 2, amidonul rezistent contribuie la rezistența la insulină. Aceasta previne pătrunderea glucozei în celulele organismului. Prin urmare, în cazul în care această rezistență este redusă și nivelul de zahăr din sânge va fi mai mic.

Bananele verzi, bune pentru sănătatea digestivă

Amidonul rezistent din bananele verzi ajută la menținerea sănătății tractului digestiv, acționând drept combustibil pentru bacteriile probiotice. Acestea luptă împotriva bacteriilor rele care pot duce la probleme digestive, cum sunt diareea și sindromul de colonul iritabil. Atunci când amidonul rezistent este fermentat, creează acizi grași, care contribuie la menținerea sănătății colonului. Acest lucru poate reduce riscul de cancer de colon. De asemenea, acești acizi grași cresc capacitatea organismului de a absorbi substanțele nutritive din alimente, în special calciu.

Indicate pentru diabetici

Deși medicii recomandă de obicei suferinzilor de diabet să evite carbohidrații, aceștia se referă la carbohidrații care se digeră rapid. Produsele alimentare sunt clasificate în funcție de indicele lor glicemic. Indicele glicemic măsoară cât de repede sunt procesate și „intrate“ în circulația sangvină alimentele. Produsele care au un indice glicemic ridicat trebuie evitate, deoarece acestea provoacă creșteri bruște ale nivelului de zahăr din sânge. Bananele au un indice glicemic scăzut. Cu toate acestea, bananele necoapte au un indice glicemic mult mai mic decât cele coapte.

Sursa: clickpentrufemei.ro

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ