Cartierele Timișoarei au de acum propriile logo-uri. O agenție de marketing propune simboluri reprezentative pentru principalele cartiere ale orașului

188

Cum ar fi dacă nu doar Timișoara ar avea un simbol, ci și fiecare cartier în parte? Această întrebare și-au pus-o și cei de la SMARTERS România, o agenție de marketing din Timișoara care a venit cu propunerea unor logouri reprezentative pentru zonele orașului.

În spatele fiecărui logo, a fiecărui element grafic ales, stă o poveste. Demersul își propune promovarea unicității fiecărui cartier și lucrurile cu care acestea sunt asociate de către timișoreni. De exemplu, cartierul Mehala are ca și simbol adaptarea logo-ului unei cunoscute mărci de mașini, iar cartierul Fabric este reprezentat de simbolul unei fabrici.

„Totul a pornit dintr-o glumă. Într-o zi, la birou, ne-am gândit cum ar arăta logo-ul cartierului Freidorf, unde locuiește un coleg al nostru. Părea că acest cartier nu are nimic unic. Dar când am făcut puțină cercetare, ne-am dat seama că de fapt este multă poveste în spatele acestuia, numele venind de la satul de unde au sosit primii coloniști din Alsacia iar clădirile au un aspect deosebit”, spune Toma Grozăvescu, managerul agenției de marketing.

Logourile, postate prima dată pe pagina web a companiei au început să devină virale pe Facebook, sute de oamenii distribuindu-le în primele zile de la publicare și încercând să descopere semnificația fiecărui simbol ales, unele dintre ele fiind destul de evidente, pentru altele fiind nevoie de o bună cunoaștere a istoriei orașului pentru a le descoperi raționamentul.

„Ne-am dorit să facem acest lucru în primul rând pentru timișoreni. Am vrut să le oferim ceva cu care să se poată mândri legat de cartierul unde locuiesc și să-i facem și puțin curioși, să se uite dincolo de prima impresie că un cartier nu are nimic special. Dacă feedback-ul de la oameni este pozitiv, vom face fișierele sursă disponibile oricui pentru ca cei care organizează evenimente în cartiere să le poată folosi dacă își doresc sau mai putem lucra și noi la îmbunătățirea lor”, spun cei din agenție.

Demersul vine în contextul în care Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii în anul 2021 iar accentul se pune foarte mult pe brandul Timișoarei în ansamblu, dar nu și pe diversitatea internă care oferă unicitate orașului.

LĂSAȚI UN MESAJ