Bizanțul batjocorește Timișoara!

1572

Au apărut, subit, mai multe poze dezgustătoare surprinse în Spitalul de Boli Infecțioase Timișoara, dar cu tristețe remarc că cei mai mulți privesc spre ele și își varsă obida asupra Primăriei Timișoara, eludând intenționat cauza subfinanțării instituției. Această atitudine balcanică de a sudui autoritățile locale, chiar și atunci când VINA plutește în altă parte, denotă rătăcirea și malițiozitatea șovinilor, care perorează la toate colțurile măreția statului unitar centralizat=dictatorial, dar uită să-i contabilizeze dezastrele. Astfel, loviți fulgerător de amnezia mioritică, naționaliștii de gargară (pleonasm) omit să menționeze birocrația omnipotentă, haosul administrativ, actul guvernamental arbitral, politizarea instituțiilor, sărăcia generalizată, migrația tinerilor și șomajul alarmant ca EFECTELE ale centralismului constituțional, legislativ, juridic, economic, fiscal și financiar. E drept că o mică parte a culpei aparține și conducerii locale, care a risipit sumele INFIME trimise de Sistemul levantin, pe capela bizantină din curtea unității medicale, dar vina covârșitoare o au SEMIZEII perindați prin fruntea ministerului pentru că au subminat cu bună știintă singurul spital de profil din Banat. Oricum managerii de spitale (nu doar ei firește, în toate ‘deconcentratele’ au loc astfel de caragialisme), sunt trimiși a la Dandanache să bată cu toiegele în poarta Banatului ca să revendice feudele căpătate la bursa Bizanțului.

Adevărata CAUZĂ pentru sabotarea Spitalului de Boli Infecțioase trebuie căutată la Ministerul Sănătății ot sud Saac, nu pe malurile Begheiului, deoarece unitatea spitalicească din Banat se află practic în subordinea ministerului de resort, nu a Capitalei Banatului. Așadar, Bizanțul are suficiente resurse să construiască spitale regionale, magistrale de metrou, inel rutier/feroviar, stadioane, catedrale, săli polivalente, bazine de înot, șosele de centură în restul teritoriului național (mai ales poporului imperial care-și ridică bazileii pe scut), dar tratează întodeauna cu dispreț seniorial nevoile bănățenilor.

O altă situațiune ajunsă în atenția presei a fost extinderea liniei de tramvai pentru mall-ul din Calea Șagului, proiect privat săpat de Ministerul Apărării care NU a dorit să ofere semnăturile (pentru un proiect civil interurban(!) sub pretextul halucinant că tancurile nu vor mai ajunge în centru (așa ca în 89′)! Binențeles că țap ispășitor pentru trenarea investiției a fost găsit Cosașul ot Bocsig, dar o persoană logică își pune întrebarea pertinentă -de ce un proiect/teren/edificiu timișorean are nevoie de zeci de semnături, aprobări și de hotărâri de guvern(!) emise de semizei? Raționează cineva că aceste parafe durează ani de zile și sunt primite după n’ compromisuri, sau mai grav NU sunt alocate niciodată? Astfel, guvernul se întrerupe din ședințe ca să voteze și să ștampileze alocarea unei clădiri, a unui drum secundar, ori a unui teren/proiect local, urmărind mize politice și financiare, iar unii se mai întreabă patetic de unde există atâta corupție/birocrație/nepotism/sărăcie/politizare/șomaj/amatorism! Unde se mai întâmplă în Europa astfel de nerozii satrapiale?

Dar această CERȘETORIE administrativă, tipică statelor ‘național-unitare’ este prezentă și în procesul fondurilor europene. Sistemul edificat de Zamabaccianul Ouător prin ‘Legea’ 315/2004 a Agențiilor de Dezvoltare a hotărât că ‘regiunile’ să nu aibă statut administrativ, putere juridică de facto, și cu atât mai puțin atribuții executive/bugete reale! Astfel, măscăricii care au impresia că primarii introduc fisa (proiectul) și capătă bomboana (banii) se înșeală amarnic, proiectele sunt semnate, aprobate și trimise la Bruxelles de poporul imperial (născut sau adoptat, e irelevantă chestiunea), și tot pe această filieră intermediară/ troglodită apar, (dacă) finanțele europene!

Mai pe înțelesul tuturor, firmele, țiitoarele și pruncii semizeilor trebuie să câștige licitațiile din bani locali sau europeni, iar proiectele europene se derulează prin mâinile miniștrilor în calitate de coordonatori financiari! Altfel spus -șantaj, clientelism și compromisuri legalizate în fantasticul stat tribal al Bombonicii Mustăcioase din Pădurea Nebună. În plus, cele mai multe administrații locale nu pot susține cu bugetele mizerabile cota parte din acele proiecte, ori asta complică, sau chiar compromite traseul investițiilor cu fonduri nerambursabile.

Aveți libertatea să citiți în liniște Legea Ouătorului și puteți medita la rostul existenței nenumăratelor ministere, din care unul al ‘dezvoltării regionale’ și altul al ‘administrației’. Elveția are doar șapte ministere, ale Ocultei sunt fără număr… Veți înțelege că dezvoltarea și guvernarea regională e de facto ministerială, deci a centrului, NU a regiunilor, și că descentralizarea mult clamată de boierii Bizanțului e doar o formă de recentralizare=dictatură administrativă, iată de ce TOVĂRĂȘIA face mereu frișcă la gură când aude de autonomie regională. Nota Bene: Timișoara, Reșița, Lugojul, Caransebeșul și Orșova sunt în zdrențe, iar inima Bomboneriei a avut/ are proiecte de zeci de miliarde de euro pentru magistrale de metrou, aeroport european, inel rutier și feroviar, stadioane, săli polivalente, organizare administrativă exclusivistă, legi speciale și metrou pe banii țării. Curat murdar Coane Fănică! Am zis!

Autor: Cristian Marian

2 COMENTARII

  1. Eu auzisem că linia de tramvai nu se poate extinde spre Shoping City fiindcă se opune Agenția de Mediu, care nu vrea să-și mute o stație de măsurare a calității aerului.
    Chestia cu opunerea M.Ap.N. acum o aud și mi se pare îndoielnică. Tancurile pot trece la nevoie și peste o linie de tramvai.

Dă-i un răspuns lui Druckerul din Mehala Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.