Barbie se apropie de… „pensionare”. Astăzi împlineşte 58 de ani. Vezi care e cea mai nouă păpuşă!

134

Pe 9 martie 1959, compania Mattel lansa legendara papusa Barbie. Cea care a revoluţionat industria jucăriilor este femeia de afaceri Ruth Handler. Barbie a devenit pe parcursul a aproape 60 de ani un punct de referință în lumea păpușilor, fiind în același timp și ținta unor controverse și a unor procese în justiție.

Ruth Handler a creat păpușa Barbie având la bază observarea comportamentului fetiței ei în vârstă de zece ani. Handler a constatat că fiica sa preferă să se joace mai degrabă cu păpușile sale de hârtie, în vogă în epocă, decât cu păpușile de fetiță, atribuindu-le celor dintâi roluri de adulți. Astfel, Ruth s-a gândit să creeze o păpușă cu corp de adult, în timp ce soțul ei se gândea că o astfel de păpușă nu s-ar vinde. În timpul unei călătorii a cuplului în Europa, Ruth descoperă păpușa germană Bild Lilli (care era, de fapt, o jucărie pentru adulți, creată după personajul BD Lilli), într-un magazin elvețian. Ruth Handler aduce păpușa acasă, îi redefinește designul și îi pune numele Barbie, de la fiica sa Barbara.

Barbie a fost expusă pentru prima dată la Târgul de jucării din New York, din 9 martie 1959. Păpușa a devenit rapid un mare succes, aducându-le soților Handler, precum și societății lor, notorietate și faimă. Încurajați de succes (351.000 de exemplare au fost vândute numai în primul an), aceștia au mai creat și un mic prieten pentru Barbie, numit Ken, după numele fiului lor Kenneth. Treptat, alte personaje, „prieteni și membri ai familiei” au întregit gama, astfel încât o întreagă lume Barbie lua formă. Mai târziu, Ruth Handler avea să afirme că atunci când a cumpărat păpușa Bild Lilli a ignorant faptul că era o jucărie pentru adulți. „Filosofia mea cu privire la Barbie a fost ca, prin intermediul păpușii, fetița să poată fi tot ceea ce și-ar dori să fie. Barbie a însemnat întotdeauna, faptul că femeile pot să aleagă”, mai spunea Ruth Handler, într-un interviu pentru „TheTimes”.

ruth-handler1

Popularitatea păpușii Barbie avea să atingă în anii 2000 cote uriaşe, peste un miliard de păpuși fiind vândute în 150 de țări.

Barbie a devenit astfel un punct de referință în lumea păpușilor pe parcursul a 50 de ani, fiind în același timp și ținta unor controverse și a unor procese în justiție. Ca urmare a criticilor potrivit cărora dimensiunile Barbie erau nerealiste (cu sânii prea mari și talia prea mică) și ar conduce la complexe și la diminuarea stimei de sine în rândul fetițelor, la finalul anilor ’90, compania Mattel a ajustat dimensiunile păpușii. Acestea au rămas însă, în continuare, departe de dimensiunile reale ale unei femei.

Gigi-HadidCea mai nouă păpușă Barbie este inspirată de Gigi Hadid

Colaborarea lui Gigi Hadid cu Tommy Hilfiger este cât se poate de prolifică pentru model. Gigi a anunțat următorul produs rezultat din colaborarea lor: o păpușă Barbie!

Se pare că podiumurile nu au fost suficiente pentru colecția TOMMYxGIGI. Colaborarea lor a fost atât de populară încât îi vedem rezultatele chiar și în magazinele de jucării. Gigi Hadid a anunțat pe Instagram care este cel mai nou produs în colaborare cu Tommy Hilfiger: o păpușă Barbie.

Ea a postat o fotografie în care apar două păpuși: cea din stânga pare să fie clasica păpușă Barbie, în timp ce cealaltă seamănă izbitor cu Gigi. Ambele poartă pantaloni scurți și un tricou Tommy Hilfiger, iar păpușa Gigi poartă pe umăr un rucsac care arată foarte cool. „Nu-mi vine să cred că sunt eu! !!!!!!! Mulțumesc pentru această onoare”, și-a arătat Gigi bucuria în cadrul postării.

barbie-gigi-hadid

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ