Armoniile stricate frecvent – „o prostioară” în opinia lui Robu. Episoadele defecțiunilor tramvaielor de sute de mii de euro

102

Armoniile, așa cum sunt denumite tramvaiele vechi reşapate la Arad şi Paşcani, care circulă pe liniile din Timișoara, se strică unul după altul. Deşi în spaţiul public au fost semnalate nenumărate episoade în care tramvaiele modernizate au rămas înţepenite pe şine, primarul Timişoarei susţine că acestea sunt „hibe mărunte”.

„Sunt tramvaie excelente, dincolo de acea hibă măruntă că şuruburile de la articulaţii nu au fost bine dimensionate şi la şocuri se foarfercă şi e o imagine neplăcută şi e păcat că o realizare deosebită e umbrită de o prostioară de genul acesta”, a declarat Nicolae Robu.

Banatul Azi a făcut o trecere în agendă a cazurilor în care tramvaiele Armonia s-au stricat.

Septembrie, 2017 – Armonia nu preia călători în Iosefin

În staţia din Piaţa Iosefin, unde se desparte linia 2 de 9, zeci de călători stăteau nedumeriţi în staţie. Aceştia voiau să urce în tramvaiul Armonia cu numărul 2, care merge spre gară. Însă uşile nu se deschid. Tramvaiul este gol. Agasat de întrebările pasagerilor, vatmanul răspunde că nu poate lua călători pentru că tramvaiul are o defecţiune. Acesta nu îşi poate continua călătoria în siguranţă. Pentru a nu bloca linia, vatmanul porneşte încet spre gară, unde întoarce şi se retrage în depou.

Martie, 2017 – Armonia rămâne în intersecţia de la Piaţa Timişoara 700, spre nemulţmuirea călătorilor

A fost nevoie de intervenţia unui tramvai vechi pentru a prelua călătorii.

„Miercuri 22 martie 2017, Timișoara, la Piața 700, ,,celebrul” tramvai Armonia reabilitat a , «murit» în mijlocul intersecției, noroc cu un tramvai vechi de 40 și ceva de ani din Germania, ce îl «lua din spate», noroc că nu a deraiat :)))), nu este un moment să râdem, dar prostia administrației locale și a «celui mai iubit dintre pământeni», se știe cine este, nu îl mai exemplific, căci îmi este silă, depășește orice limite — era 18.30, și, cum se spune «Omul potrivit, la locul nimerit»”, a scris un călător pe Facebook.

Decembrie, 2016 – Armonia, blocată pe bulevardul Dragalina

În iarna anului 2016, timişorenii care circulă cu mijloacele de transport în comun au mai avut o surpriză neplăcută. În timp ce se întoarceau de la Gara de Nord, tramvaiul care trebuia să îi ducă la destinaţie s-a oprit. Şi nu oricum! Garnitura s-a încovoiat de parcă dădea să se rupă în două. Imediat, oamenii au fost daţi jos şi trimişi spre alte linii de tramvai sau de troleibuz. La faţa locului au venit muncitori RATT, care s-au chinuit mai bine de o oră să repună garnitura modernizată în mişcare.

Pe linia de tramvai de pe Dragalina nu s-a mai putut circula, deşi pe aici trece şi tramvaiul 8, şi tramvaiul 1. Pentru ca oamenii să ajungă la gară sau în alte locuri de oraş, pe liniile de tramvai afectate, 1,8 şi 9, au fost introduse autobuze.

Noiembrie, 2016 – Circulaţia rutieră este dată peste cap de un tramvai defect. Tot Armonia!

Un tramvai Armonia rămâne înţepenit pe şine, de această dată în cartierul Dâmboviţa. Vatmanul nu a mai putut înainta şi a fost nevoie de intervenţia angajaţiilor RATT pentru a muta garnitura modernizată din loc. Probleme au avut atât călătorii din tramvai, cât şi şoferii, pentru că, de această dată, Armonia a rămas blocată într-o intersecţie. Nu s-a mai putut circula nici pe liniile de tramvai şi nici pe străzile traversate de şine. Şoferii au făcut cale întoarsă, dacă au putut, iar pasagerii au luat-o la pas spre locurile unde doreau să ajungă.

Acestea sunt doar câteva dintre exemplele de ,,prostioare” ale tramvaielor Armonia, așa cum numește defecțiunile mijloacelor de transport, edilul Timișoarei. Aşadar, mulţi timişoreni au ajuns să se întrebe dacă investiţia de 500.000 de euro pentru modernizarea unui singur tramvai este o afacere bună sau doar o gaură în bugetul Timişoarei. Anul acesta, administraţia Robu este dispusă să cheltuiască 41 de milioane de lei pentru continuarea modernizării tramvaielor vechi de 50 – 60 de ani.

LĂSAȚI UN MESAJ