Alimente care accentuează senzația de foame

248

Dacă vrei să slăbești sau și îți ții în frâu greutatea, încearcă să înlocuiești alimentele care după consum, la un interval destul de scurt, îţi dau senzație de foame, cu alte produse sănătoase.

Dulciurile care conţin zaharuri simple induc o secreţie rapidă de insulină la nivelul pancreasului, ceea ce face ca aceste glucide să fie scoase în scurt timp din sânge. Ce urmează este scăderea glicemiei, care este însoţită de o senzaţie accentuată de foame. Apoi poți fi tentat(ă) să mai iei un aliment dulce, pentru a-ți regla nivelul glicemiei.

Produsele de patiserie, precum pateurile, merdenelele, ștrudele sunt realizate din foietaj, umplutură cu zahăr, brânză, ciuperci sau carne de proveniență incertă și grăsimi. Aceste produse îți satisfac pofta doar pe moment, au multe calorii, iar la un interval scurt ți se va face foame din nou.

Burgerii, hamburgerii, cheeseburgerii ar trebui, în principiu, să nu provoace senzaţia de foame, fiind o combinaţie de pâine, carne sau cașcaval și legume. Contează însă și calitatea ingredientelor din care sunt preparate aceste alimente, fiind în multe cazuri chifle din făină rafinată, carne de calitate îndoielnică şi multă grăsime. Finalul în acest caz nu poate fi decât un preparat cu valoare calorică mare şi una nutritivă scăzută.

Gumă de mestecat induce senzaţia de foame deoarece mestecarea fără ingestia reală de alimente reprezintă un semnal fals pe care îl dăm organismului. Pentru moment poate înhiba senzaţia de foame, însă după un timp aceasta revine bineînțeles din cauza faptului că de fapt nu am consumat nimic și stomacul a lucrat în gol.

Sucurile dietetice, în special cele acidulate, nu sunt altceva decât o combinație de apă cu îndulcitori hipocalorici şi coloranţi, deci este firesc să nu influenţeze senzaţia de saţietate, iar foamea apare în mod natural.

Sursa: libertateapentrufemei.ro

LĂSAȚI UN MESAJ