7 alimente recomandate dacă ai crampe musculare

94

Fie că se manifestă noaptea sau în timpul unui efort, crampele musculare sunt foarte dureroase şi neplăcute. Mai ales când se repetă des. Dacă ai astfel de probleme, consumă alimente bogate în potasiu, calciu şi magneziu şi vei scăpa de ele.

  1. O banană pe zi este excelentă pentru a-ţi lua doza de potasiu. Mai conţine şi vitamina B6, aşa că este recomandată înainte de a face sport. Consumă banana foarte coaptă, nu doar pârguită – coaja trebuie să aibă pete maronii, iar miezul să fie cremos. E stadiul în care fructul are toate substanţele benefice organismului.

 

  1. Cerealele complete conţin magneziu, aşa că mesele tale ar trebui să includă, la modul ideal, numai cereale integrale: pâine, paste, cereale. Consumul de produse din făină albă nu este sănătos, fiindcă sunt sărace în magneziu şi fibre. Acestea nu aduc nici un beneficiu, ci doar îngraşă.

 

  1. Cacao şi ciocolata amăruie (cu 70% cacao) sunt o altă sursă importantă de magneziu. Însă nu trebuie să consumi o ciocolată întreagă, motivând că ai crampe musculare, sunt de ajuns una, două pătrăţele. Ciocolata cu lapte şi cea albă au un conţinut redus de cacao şi nu sunt la fel de eficiente, aşa că nu reprezintă o alternativă, în caz că te întrebai…

 

  1. O mână de fructe uscate înainte de a face efort ajută la prevenirea crampelor, pentru că sunt bogate în magneziu. Tot înainte de a merge la sală poţi consuma câteva migdale sau nuci, pentru că au acelaşi efect.

 

  1. Legumele verzi, cum ar fi broccoli, ajută, de asemenea, împotriva carenţelor de magneziu. Şi în linte se regăseşte acest mineral înr-o cantitate ridicată, aşa că nu te feri s-o consumi!

 

  1. Produsele lactate sunt o altă sursă bună de magneziu, mai ales brânzeturile albe şi iaurturile simple.

 

  1. Nu în ultimul rând, trebuie spus că apa este perfectă împotriva crampelor! Hidratarea este esenţială. De aceea trebuie să bei apă înainte, în timpul şi după efortul fizic. Minimum 1,5 l pe zi, ideal 2 litri. Apa plată conţine şi oligoelemente care hrănesc celulele corpului.

 

Sursa: libertatea.ro

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ